پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

عزم دولت برای تقویت مدارس دولتی در نظام آموزشی

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در جهت تقویت مدارس دولتی در نظام آموزشی گام‌هایی برداشته است، گفت: باید به مرحله‌ای برسیم مردم مدارس دولتی را به سایر مدارس و شیوه‌های آموزشی ترجیح دهند.
سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 06
کد خبر: ۱۸۲۵۶۱

عزم دولت برای تقویت مدارس دولتی در نظام آموزشی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور فرمودند: نباید در کشور به‌گونه‌ای باشد وقتی گفته می‌شود مدرسه دولتی نخستین چیزی که در ذهن انسان نقش می بندد، ضعف مدرسه است. وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است اگر کسی بنیه مالی‌اش آن‌قدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه می‌گیرد ثبت نام کند، ناچار است تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد. این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

 

ایشان با بیان اینکه بعضی همچنان قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه‌ کشور درک کنند، افزودند: یک خطای راهبردی میان برخی از مسئولان در گذشته وجود داشت که خسارت‌هایی وارد آورد و آن کوچک‌انگاری این دستگاه حیاتی است. بعضی آن را به صورت مزاحم نگاه کردند. اینها را عرض می‌کنم، چون حرف‌هایی را از خود افراد شنیده‌ام. به صورت مجموعه‌ مصرفی نگاه می‌کردند و به بنده می‌گفتند مثلاً فرض کنید فلان قدر از بودجه‌ کشور صرف آموزش و پرورش می‌شود. دنباله‌اش چیست؟ دنباله‌اش برون‌سپاری است. یعنی به چشم مزاحم به آموزش و پرورش نگاه می‌کردند.

 

باید از تجربیات خوب مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی استفاده شود و به سمت تحول در کتاب های درسی پیش رفت

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار «راهبرد معاصر» با بیان اینکه توجه به امور پرورشی در مدارس بسیار اهمیت دارد و باید کم‌کاری های گذشته جبران شود، گفت: امروز در کشور نیاز به توسعه مدارس دولتی حس می شود، باید به آن توجه بیشتری شود و دولت سیزدهم در جهت تقویت آن گام‌هایی برداشته است. 

 

 

وی افزود: باید از تجربیات خوب مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی استفاده شود و به سمت تحول در کتاب های درسی پیش رفت. در زمینه مدارس دولتی، با توجه به کم‌کاری های گذشته ذهنیت منفی در جامعه شکل گرفته است و باید این ذهنیت را با تلاش در جهت ارائه خدمات مطلوب آموزشی و استفاده از معلمان خبره در مدارس برطرف کرد. 

 

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید به مرحله ای برسیم، مردم همانند دانشگاه که برتری خاصی برای دانشگاه دولتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها قائل هستند، مدارس دولتی را به سایر مدارس و شیوه‌های آموزشی ترجیح دهند. 

 

 

حسینی با انتقاد از تغییر متوالی مدیریت‌ها در آموزش و پرورش گفت: این روند غلط کار آموزش و پرورش مدارس را متوقف می‌کند و تا مدیریتی می‌خواهد برنامه ریزی کند و به نتیجه دست یابد، باید جای خود را به شخص دیگری بدهد که آسیب رسان است. باید نگاه آینده نگرانه ای بر آموزش و پرورش حاکم باشد و اسناد بالادستی در این حوزه تحقق یابد. 

 

 

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بعدی باید فردی باتجربه و متخصص باشد تا بتواند بحث آموزشی و تربیتی مدارس را در حوزه مدیریتی به سرانجام مطلوب برساند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده